Wikipedia

Search results

Tuesday 19 January 2016

KESIMPULAN


Sememangnya kerajaan komited dalam menjaga hal ehwal Orang Kurang Upaya. Kerajaan telah melaksanakan pelbagai inisiatif dalam memberi sumbangan kepada golongan OKU. Walaupun golongan ini merupakan golongan minoriti, namn kepentingan mereka perlu dijaga bagi memastikan mereka dapat membangun.

Dari pendidikan hinggalah pengangkutan, bantuan kerajaan merentasi semua aspek yang sama dirasai oleh orang biasa bagi memastikan mereka dapat berjaya seiring dengan tuntutan negara pada hari. Kerajaan melaksanakan pelbagai program untuk mereka dikenali, dilindungi dan disayangi oleh masyarakat.

Kerajaan banyak menginterpretasikan keprihatinan mereka melalui bentuk sokongan dana dalam perniagaan, bantuan dalam pendidikan dan pelindungan seperti Pusat Pemulihan Dalam Komuniti. Keprihatinan kerajaan ini disokong oleh rakyat yang turut sama menjaga keperluan dan kehendak OKU ini.

Tuntaslah bahawa, kerajaan sememangnya komited dalam memastikan kebajikan OKU sentiasa terjaga walau dengan apa cara sekalipun. Ini bagi memastik mereka turut menbangun seiring kepesatan pembangunan negara dan agar mereka tidak terpinggir. Maka itu dalam penulisan ilmiah ini telah dijelaskan bahawa kerajaan merupakan kunci dalam memastikan setiap kebajikan OKU ini dapat terjaga, terjamin dan terlindung.

1 comment: